onsdag 12 augusti 2009

Farmors goda kaffebullar


Min farmor är det man skulle kunna kalla en riktig "bullmamma" (bullfarmor). Hon hade alltid kakor hemma och var grym på att laga god mat. Tyvärr är min farmor 90 år nu och klarar inte av att laga mat själv längre, så nu har min mamma tagit över den rollen. Eller rättare sagt är min mamma också en bullmamma, men hon har tagit över produktionen av dessa kakorna.

Vi har alltid kallat dom för farmors goda kaffebullar eftersom dom passar perfekt till en kopp kaffe. Dom är jätteenkla att göra och håller sig länge i en burk. Dom är dessutom godare än drömmar tex
ca 40 st

200 g smör
2 ägg
2,25 dl socker
5-6 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver

Rör ihop smör och socker i en matberedare. Vispa äggen separat och blanda sedan ner. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i degen.
Rulla små bollar och lägg på bakplåtspapper.
Grädda i ugnen på 175-200° i ca 15 min.

0 kommentarer:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP