onsdag 28 oktober 2009

Tonfiskmacka


Jag tycker att det är svårt att komma på vad man ska äta till lunch varje dag nu när man är mammaledig. Dels så går tiden superfort och dels så vill man inte lägga en massa tid på att stå och laga mat flera gånger om dagen. Det räcker med att man gör det på kvällen sen tycker jag.


Jag har några enkla favoriter som jag brukar göra. Tonfiskmackor är en av dom och då brukar jag göra en röra på en hel burk tonfisk, så räcker det till mer än en lunch.

Tonfiskröra:
1 burk tonfisk i vatten
1/2 liten rödlök
ca 100 g creme fraiche (ett par rejäla matskedar)
ca 50 g majonäs (en räjäl matsked)
lite pressad citron
1/2 tsk sambal oelek
salt och peppar

Har ni några smarta vardagsluncher som går supersnabbt? Dela gärna med er.

3 kommentarer:

Livet är Underbart 28 oktober 2009 kl. 20:29  

hej! Min supersnabba lunch är bakad potatis med tonfiskröra. Picka en tvättad potatis och micra i ca 6 min. Rör ihop en burk tonfisk i vatten, 2 mak bostongurka, ½ äpple och bind ihop med valfri majonnäs sort. Super gott med lite grönsaker och en klick smör i potatisen.

kram Jenny

Inspirera Mera 29 oktober 2009 kl. 08:50  

Det där lät riktigt gott!
Kram Sandra

Magdalena 7 november 2009 kl. 20:49  

MIna favorit just nu är just tonsfiskröra: istäållt för creme fraiche kör jag lite keso och så har jag dill till! Mums!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP