söndag 31 maj 2009

Veckans matsedel v. 23


Förbered er på en riktigt god vecka!

Min syster inleder veckan med sin moussaka med zucchini. En allt-i-ett-rätt för den som vill göra något annat medans maten lagas.

Onsdagens vårpasta med ravioli är en rätt som passar perfekt att ta med sig ut på picknick eller ha som tillbehör till en grillad köttbit (hoppa då över parmaskinkan). Den kan med fördel också ätas kall, så matlådan till dagen efter behöver inte vara tom denna gång ☺

Avokadosoppan är extra god med ett gott bröd till eller kanske ett par knäckebröd med ost på.

Vad ni än vill hoppa över denna veckan så låt det inte bli koljan på lördagen. Rödvinssåsen tar lite tid, men oj så god den är. Detta är så nära en restaurangupplevelse du kommer hemma. Ett gott glas vin till detta så har du gjort lördagskvällen till en riktig höjdare.

Oxstek på söndag låter svårt, men för dig som inte har blivit bjuden hem till mamma på söndag så kan vi berätta att det är jätteenkelt. Det tar bara lite tid, men receptet är minst lika enkelt som spagetti och köttfärssås.

1 kommentarer:

Malin,  4 juni 2009 kl. 22:40  

Hej, vi har just festat loss på vårpastan (en dag för sent!) och jag tycker att jag på ett väldigt enkelt sätt gjorde den ännu godare än i receptet. Jag bredde ut parmaskinkan på en ugnsform och hade in det i ugnen. Under tiden stekte jag pinjenötterna, tomaterna och broccolin (hade glömt köpa spenat) i lite majsolja. Då blev allt varmt och väldigt, väldigt gott!

Hej svejs!
Malin f.d urdålig på att laga mat!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP