onsdag 15 juni 2011

Ugnsbakad torsk i folie med körsbärstomater

Ugnsbakad torsk i folie med körsbärstomater
2 port

Olivolja
300g Torskfille
Salt och nymald peppar
10 Körsbärstomater
½ Citron
Smör
1 knippe dill
Potatis

Skala potaisen och täck med vatten i en gryta.
Lägg torskfilén på dubbla bitar folie, salta och peppra. Halvera tomaterna hacka dillen grovt. Lägg grönsakerna över torsken och riv skalet av den halva citronen över fisken. Placera en klick smör överst. Salta och peppra. Ringla lite olivolja över
alltihop. Vik ihop folien nogrant så den blir tät.
Lägg foliepaketen ovanpå potatisen. Koka alltihop under lock i ca 20 minuter.

Skriv ut receptet (pdf)

5 kommentarer:

Anonym,  11 juni 2009 kl. 18:38  

Ugnsbakad eller kastrullbakad? ;)

Anonym,  20 april 2010 kl. 12:29  

Tack för en bra hemsida!! förstår att du inte hinner med med allt nytt. sidan uppskattas ändå!!

Mvh Caroline

Helena Ljunggren 18 oktober 2011 kl. 11:27  

Så gott! Vilken fräsch bild.

Anonym,  18 februari 2013 kl. 10:20  

Jag är imponerad måste jag säga. Verkligen inte ofta möter jag en blogg som är varje uppfostrande och underhållande, och låt mig informera dig, du har fått träffa huvudet på spiken. Ditt koncept är enastående, svårigheten är en sak som inte är tillräckligt folk talar intelligent om. Jag är väldigt lyckligt att jag snubblade hela denna i min söka efter något om detta.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP