söndag 1 mars 2009

Laxlasagne


Laxlasagne
4 portioner

4 portionsbitar lax
1 gul lök, hackad
1 påse/fpk hackad spenat (fryst)
1 burk creme fraiche
1 pressad vitlöksklyfta
Saften av en halv citron
Salt & peppar
ca 8 lasagneplattor
ca 1 dl riven ost

Skär laxen i kuber, ca 1,5x1,5 cm stora. Fräs i lite olja i en panna, ha i den hackade löken. När laxen är nästan genomstekt, ha i spenaten och creme fraichen och låt koka tills laxen är helt färdig. Krydda med vitlök, citorn och salt och peppar.

Varva sås och lasagneplattor och ha på den rivna osten på toppen. Grädda på ca 200-225 grader i 20-25 minuter. Servera med en god sallad.

Skriv ut receptet (pdf)

4 kommentarer:

Anonym,  22 mars 2009 kl. 20:41  

vilken härlig blogg! den kommer jag lägga till som favorit!

kram märtas mamma

Anonym,  25 mars 2009 kl. 07:11  

Hej!
Jättebra sida med massor av inspiration! men jag saknar en "skriva ut" knapp för att skriva ut receptet... Inte lätt att laga maten annars!

Anonym,  16 april 2009 kl. 22:00  

Det här var jättegott. Gjorde en stor sats och lade till extra av allt. Jag har ett önskemål när det gäller recepten och det är att ni istället för att skriva en burk creme fraiche skriver mängden t ex 250 ml eller liknande. När jag skulle handla spenaten fanns det många olika förpackningar. Men gott var det!

Sofi,  20 maj 2009 kl. 09:08  

Detta var supergott, och hela familjen gillade det. Mycket enkelt att tillaga, jag plussade på creme fraichen annars tror jag det hade blivit torrt just till lasagne. Och jag kan tänka mig att använda fyllnigen/såsen även till bandspaghetti.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP