söndag 1 mars 2009

Ugnsbakad torsk med körsbärstomater och mozzarella



Ugnsbakad torsk med körsbärstomater och mozzarella
2 port

2 port basmati ris (eller valfritt ris)

2 torskfileér
10-12 körsbärstomater
1 mozzarella (finns i påse med vätska i)
riven parmesanost
salt & peppar

Salta och peppra torsken och lägg den i en oljad ugnsfast form.
Dela körsbärstomaterna på mitten och lägg dom på fisken. Strimla mosarellan över tomaterna.
Riv lite parmesanost över alltihop.
Stek i ugnen på 220° i ca 20 min eller tills fisken är vit i mitten.
Koka riset enligt förpackningen.

Skriv ut receptet (pdf)

4 kommentarer:

Charlotte Abrahamsson 7 april 2009 kl. 19:05  

Detta ska jag göra!! Har haft torsk i frysen länge utan att veta vad jag skulle göra men detta låter kanon!

Malin,  27 juni 2009 kl. 21:21  

Testade just detta recept. Var väldigt gott, men tyckte det var lite torrt. Så jag gjorde en creme fraiche sås!

Mikael,  8 februari 2010 kl. 19:42  

Gjorde den idag, dock hade vi ingen parmesan, tog prästost istället. Men det blev inte alls torrt, gäller nog att en lagom liten form.

Ingela och co,  22 mars 2010 kl. 18:23  

Idag lagade vi den här rätten, jag smulade över lite fiskbuljong istället för salt och det blev gott (inte alls torrt). Serverade med pressad potatis och en sallad på ruccola, röd paprika och avokado. Nils åt en rejäl portion och tyckte att det var lika gott som vi! :)

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP